חנן כהן / מידע דיגיטאלי

INFO.ORG.IL - Home of Hanan Cohen
החיים באינטרנט :: חיפוש באינטרנט :: שאריות טעימות :: מי אני :: צרו קשר
זו היא לא התראה על וירוס
נכתב על ידי עודד לבנה ונשלח לאתר "מידע דיגיטאלי" לשם עזרה במניעת ההפצה של התראות שוא על וירוסים. לעודד, תודות!

1. תאריך: התראה על וירוס שאין לה תאריך, ואשר משתמשת במלים "חדש" או "אתמול" או "עדיין מעטים יודעים על כך" היא מפוקפקת: "חדש " - למתי? "אתמול" - של איזה יום? מאיפה הבטחון להצהיר ש"לא רבים יודעים על כך", ובפרט כאשר ההתראה מופצת ומשוכפלת באינטרנט?

2. סימוכין: התראה על וירוס ללא מצביע לאתר שהוא מקור המידע, ואשר מספק מידע מפורט יותר, היא מפוקפקת.

3. "תפיץ אותי": התראות על וירוסים אשר מבקשות מכם להעביר אותן לכל רשימת המכותבים שלכם הן התראות שוא. אף פעם אל תעבירו התראה על וירוס "לכל רשימת אנשי הקשר שלכם", "לכל מי שמשתמש בדואל", או "לכולם", ולעולם אל "תפיצו את ההודעה הזאת במהירות האפשרית".

4. למי כן להעביר התראות על וירוסים: אם קיבלתם התראת אמת על וירוס ואתם עובדים בארגון, יש אדם אחד להעביר אליו את ההתראה: מנהל הרשת לבדו. למנהל הרשת יש היכולת להבחין בין התראת אמת והתראת שוא. יש לו גם הקשרים ליידע מנהלי רשת נוספים וההרשאות והידע למנוע מעבר של הוירוס לרשת הארגונית וממנה. הוא גם האדם היחיד שיחליט אם לחסום את הוירוס או להזהיר את המשתמשים. בדרך כלל מנהל הרשת לא צריך את ההתראה שלכם - הוא קיבל את התראות האמת מהמקורות שלו - מחברות האנטי-וירוס וממנהלי רשת אחרים.

5. סופרלטיבים: בדרך כלל התראות על וירוסים אשר נוקטות סגנון קיצוני או משתמשות בסופרלטיבים (כמו "חזק", "מסוכן יותר מהוירוס מליסה", או "מרושע מאד") הן מפוקפקות: התראות אמת על וירוסים הן מידע טכני. הן לא צריכות את יחסי הציבור האלה.

6. תאורים של נזק שמונע הפצה של הוירוס: התראות המשתמשות בביטויים כמו "הוירוס ימחק את כל התוכן של הדיסק שלך", או "הוירוס אוכל את כל המידע על הדיסק" הן מפוקפקות במיוחד: אם הוירוס מוחק את כל תוכן הדיסק, אז איך הוא יוכל להמשיך להפיץ את עצמו? ואם הוא לא יכול להפיץ את עצמו - אז איך הוא בכלל יגיע אליכם? ככלל, וירוסים שעושים יותר מדי נזק בלי להשהות את הנזק, לפחות עד שיפיצו את עצמם, הם במובן מסויים, מתאבדים (או לפחות הורגים את הפונדקאי שלהם), ולכן לא ישרדו.

7. התראות הניתלות באילנות גבוהים: יש לפקפק בהתראות המצטטות מקורות-לכאורה שהם שמות מפורסמים אך חסרי קשר לאבטחת מידע, כמו למשל "ההודעה נמסרה אתמול בבוקר ממיקרוסופט / אינטל / IBM / AOL / MIT / CIA" (כדי ליצור תחושת אמינות).

8. אינדיקציית השיעמום: התראות אמת על וירוסים הן די משעממות: אלה דיווחים טכניים יבשים עם לא מעט פרטים טכניים.

9. אותי כן תפיץ: את הדף הזה אתם יכולים להעביר לכל מי ששלחתם לו התראה על וירוס.


תחזירו לאינטרנט טובה ולמדו מישהו משהו.


מפת האתר
החיים באינטרנט
"לא רלוונטי" - מכתבי שרשרת ושמועות דואר אלקטרוני
איך לא לכתוב דואר זבל
קריאת בלוגים כמקור מידע מקצועי
ניקוי ערך מרשימה בטופס
זו היא לא התראה על וירוס
עולם של קצוות
חייל בצבא איקאה
מקלדת, מסך וקהילה: על ארגון קהילות וירטואליות
טיפול בטקסט בעברית מהאינטרנט והכנתו למעבד תמלילים.
The Cluetrain Manifesto מתורגם לעברית.
איך לא להתנהג כמו ווירוס.
איך להיפטר מפרסומות באינטרנט.
E-Commerce - לא משתלם להיות "ישראלי".
איך לא להראות טמבלים בעיני קרובים וידידים.
כדי לדעת צריך לקרוא.
איך לחזור לדף ששכחתם את הכתובת שלו.
מה עושים גולשים מתקדמים ?
חיפוש מידע באינטרנט
החבורה הצעירה - קישורי אינטרנט לילדי תמוז
חיפוש מידע תלוי הקשר.
איך למצוא דפים טובים באתרים גרועים.
חיפוש באינטרנט על ידי שימוש במילות מפתח.
איך להעזר באתרים קוראי מחשבות.
הכה את המומחה/אבא.
מה הכי קשה למצוא באינטרנט?
"האינטרנט הוא הספריה הגדולה ביותר בעולם שבה כל הספרים מפוזרים על הרצפה."
תשאלו אותי אני אנסה למצוא בשבילכם את מה שלא מצאתם לבד.
-->
קוראים לי חנן כהן
מי אני, מאין אני בא, ולאן אני הולך.
אפשר להגיד תודה
כל מיני שאריות טעימות
חוק ההסדרים
מחשבון החוצפה
מקדונלדס - מקטינופת
אני שונא מחשבים
הטקסט המלא והמנוקד של ההגדה של פסח.
שלושה טיפים לשימוש ב Office שלא כתובים בשום מקום.
"לנשק לאפריים בתחת"
האמת הצורבת - למה אין דבר כזה "לסגור את הבשר"
להתכונן להיות הורים
In English
99 Logos of Car Manufacturers
.Why I use Yahoo! Mail
.IMAP - the best-kept secret in electronic messaging
.MoveMail - Importing Email from one mail program to another
.RISKS, A matter of attitude
.Searching USEIT.COM